Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επιλεγμένα

Τραγούδισμα, Oscar Cerruto

  Τραγούδισμα Η πατρίδα μου έχει βουνά όχι θάλασσα Κύματα σταριού και σιτοβολώνες όχι θάλασσα Αφρό γαλάζιο τα πευκοδάση  όχι θάλασσα Και τη βραχνή χορωδία του ανέμου χωρίς θάλασσα Oscar Cerruto  Απόδοση από τα Ισπανικά: Αργυρώ Χατζηπαναγιώτου Ο Όσκαρ Σερούτο (1912- 1981) ήταν συγγραφέας, δημοσιογράφος και διπλωμάτης από την Βολιβία.

Όταν η Ύβρις τελείται…


Γράφει η Αργυρώ Χ.                                                                                                                                                  
Μία ανάγνωση των δηλώσεων της πρώην αρμόδιας υπουργού για το μεταναστευτικό,  πίσω από τις γραμμές....
   Η πρώην υπεύθυνη υπουργός, της συγκυβέρνησης  ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛΛ. , για τη μεταναστευτική πολιτική, κ. Τασία Χριστοδουλοπούλου, δηλώνει, ευθαρσώς, ότι: «Πλούτισαν τα νησιά από τους πρόσφυγες!  Κάνουν απίστευτο τζίρο…»
Χωρίς να ερυθριά συνεχίζει ακάθεκτη: «Οι Σύριοι, επειδή έχουν όλοι χρήματα, μένουν σε ξενοδοχεία αυτοί που έχουν. Ψωνίζουν από όλα τα μαγαζιά, κάνουν απίστευτο τζίρο στην αγορά των νησιών, συν  τα παράνομα. Έχουν φθάσει να τους ζητάνε λεφτά για να φορτίσουν τις μπαταρίες των κινητών τους. Γιατί το ελληνικό πνεύμα το αθάνατο όλο και κάτι βρίσκει για να εκμεταλλευθεί την κατάσταση.»
Αυτά δήλωσε ,μεταξύ άλλων , η πρώην υπουργός και νυν υποψήφια βουλευτής, σε εκλόγιμη θέση , στο ψηφοδέλτιο επικρατείας , βεβαίως του ΣΥΡΙΖΑ, σε συνέντευξή της στο : The Press Project.
Η πρώην υπουργός με αυτές τις, χαρακτηριζόμενες επιεικώς, προκλητικές δηλώσεις της, το μόνο που καταφέρνει είναι να προσβάλλει τους πάντες και μεταξύ αυτών και τους πρόσφυγες ή μετανάστες ή όπως αλλιώς μπορεί να ονομάζονται, τους οποίους έχει την απατηλή εντύπωση ότι υπερασπίζεται.
Δηλαδή,  διαχωρίζει τους δυστυχείς αυτούς ανθρώπους σε δύο κατηγορίες, στην κατηγορία των πλουσίων και  σε αυτή των φτωχών . Με τα λεγόμενά της  υπονοεί ότι , οι πλούσιοι, μέσω του χρήματος επιβιώνουν , ενώ οι φτωχοί, εκ της θέσεώς τους, στα τάρταρα να υποφέρουν.
Υπερασπίζεται την τάξη των πλουσίων και την παρουσιάζει , ως εξαπατημένη από τους ντόπιους εμπόρους  ή κατοίκους  της πολύπαθης και πολιορκημένης, από πρόσφυγες και μετανάστες κατά τους τελευταίους μήνες, νήσου της Λέσβου, τους οποίους, ούτε λίγο ούτε πολύ , τους κατηγορεί, ότι δολίως, κλέβουν τόσο τους μετανάστες, όσο και το Κράτος, γιατί πλουτίζουν παράνομα για υπηρεσίες εκτός φορολογικού ελέγχου, και συν τοις άλλοις ότι εκμεταλλεύονται την ανθρώπινη ανάγκη και δυστυχία.
Με άλλα λόγια, είναι σαν να λέει, ευθαρσώς,  στους  κατοίκους της Λέσβου: «Μην διαμαρτύρεστε για αυτήν την δυσμενή κατάσταση που βρίσκεστε, γιατί σας ευνοεί οικονομικά. Πλουτίζετε,  όπως πλούτιζαν στο παρελθόν , αλλά και σήμερα εκείνοι που εκμεταλλεύονται τον ανθρώπινο πόνο σε καταστάσεις ορατού ή αόρατου πολέμου. Με μία λέξη τους  λέει ότι  λειτουργούν ως μαυραγορίτες.  Αναδεικνύει, δηλαδή, το χρήμα ως το ύψιστο όφελος, έστω και μαύρο,  παραβλέποντας όλες τις άλλες επιπτώσεις που δημιουργούνται ή μπορεί να δημιουργηθούν στο μέλλον, τόσο στο νησί, όσο και στη χώρα γενικότερα, από τον καταιγισμό της ανεξέλεγκτης εισροής , προσφύγων και μεταναστών.

Για τους φτωχούς μετανάστες, στο συγκεκριμένο κείμενο τουλάχιστον  δεν αναφέρει κάτι. Ίσως, διότι ,για την  όλη έκρυθμη κατάσταση που έχει  δημιουργηθεί στο νησί , αλλά και σε όλη τη χώρα, φέρει ευθύνες , εξ αιτίας  της ολιγωρίας που επέδειξε όλο το προηγούμενο διάστημα που ήταν αρμόδια υπουργός για τη μεταναστευτική πολιτική.
Επίσης, προσβάλλει το αθάνατο πνεύμα των Αρχαίων Ελλήνων , πάνω στο οποίο, όπως είναι γενικά παραδεκτό, στηρίχθηκε η Αναγέννηση , οι ιδέες του Ανθρωπισμού και του Διαφωτισμού, παρουσιάζοντάς το ως πονηρό και δόλιο, τονίζοντας  δε, ότι οι Νεοέλληνες, είμαστε εκμεταλλευτές , απόγονοι εκείνων των πονηρών προγόνων. Το μόνο θετικό  που μπορεί να δει κάποιος  σε αυτή τη παρομοίωση ,έστω και αρνητική , είναι ότι, ασυναίσθητα αναγνωρίζει, το συνεχές της ελληνικής φυλής.
Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι, με τις παραπάνω δηλώσεις της, αποδέχεται :
1.       Το κοινωνικό διαχωρισμό των προσφύγων ή μεταναστών σε πλούσιους ή φτωχούς, και την ιδιαίτερη μεταχείριση που μπορεί να απολαμβάνουν οι πλούσιοι έναντι των φτωχών.
2.       Λέει σ τους κατοίκους του νησιού, από τη μία πλευρά,  ότι  εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη των ανθρώπων, συμπεριφέρονται  ως μαυραγορίτες, και  από την άλλη, τους  παρουσιάζει, ως απογόνους, δολίων προγόνων . Έτσι,  προσβάλλει  και  το Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα, το οποίο έδωσε τα φώτα του Πολιτισμού στην ανθρωπότητα, προσάπτοντάς του τη δολιότητα.
3.       Τοποθετεί την έννοια του  χρήματος  πάνω από την έννοια του ανθρωπισμού, τακτική η οποία συνάδει με τις επιταγές του μοντέλου της Νέας Παγκοσμιοποιημένης  Κοινωνίας, που προσπαθεί  το Σύστημα διακυβέρνησης να επιβάλλει με το ζόρι .
Η  Ύβρις έχει διαπραχθεί, αναμένεται η Νέμεσις.

Σημείωση: Είδαμε τις δηλώσεις στο : www.makeleio.gr

Άδεια Creative Commons
Το έργο με τίτλο Όταν η Ύβρις τελείται… από τον δημιουργόΑργυρώ Χ. διατίθεται με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις